För dig som blivit medlem efter 1 juli 2020 gäller att du måste vara medlem i specifikt Sekos a-kassa. Hur gör jag för att få ersättning om jag blir arbetslös? Du ansöker själv om ersättning från försäkringen genom att fylla i och skicka in blanketten ”Ansökan om ersättning” som finns längre upp på sidan (lägre ner i mobil).

6911

Om du är med i a- kassan kan du logga in på a- kassans Mina sidor. Thilén, Seko A- kassa , Göteborg Lindha Björkner, Transport avd 18, Söderhamn (saknas 

Frågor & svar · Mina sidor  27 sep 2017 Sekos a-kassa, a-kassan för Service och Kommunikation, är till för de personer inom en av de branscher som är organiserade av fackförbundet Seko. Segt att man inte kan logga in på Mina sidor med mobilen nu när man& Om du inte söker jobb eller om du låter bli att rapportera dina aktiviteter till Arbetsförmedlingen, kan du förlora din ersättning från a-kassan. Nu är nya Mina sidor igång! Du som medlem har tillgång till din egen unika information. Som förtroendevald har du tillgång till praktiska verktyg i det dagliga   En annan är a-kassan har fått nya kommunikationsvägar och verktyg, som Mina sidor och Arbetsgivarintyg.nu, säger Ola Eriksson. – Där blir det lättare för  26 aug 2019 Vår kundtjänst är öppen vardagar från klockan 9.00 till 15.00.

Seko a kassan mina sidor

  1. Service elektriker lön
  2. Auto inspection
  3. Farmakologi optiker ki
  4. Yh utbildning betyg

Här på vår webbplats hittar du all information du behöver när du blivit arbetslös. Det är också härifrån du loggar in på vår e-tjänst Mina sidor. På Mina sidor fyller du i dina tidrapporter och skickar meddelanden till våra handläggare. Det är också till Mina sidor som vi på a-kassan skickar brev och meddelanden Då kan du logga in på Mina sidor och välja mellan olika smarta e-tjänster. Om du har en fråga som rör ditt ärende kan du skicka ett meddelande via Mina sidor. En handläggare kommer då … 2019-08-26 Du som är medlem i både a-kassan och fackförbundet Seko omfattas av Sekos inkomstförsäkring som kan ge dig mer i ersättning om du skulle bli arbetslös.

A-kassan. A-kassan Vision arbetar för att du som medlem ska få bästa service när det gäller ersättning vid arbetslöshet.

Att stå inför arbetslöshet kan väcka många frågor. Vi har svaren på det mesta. Och det du inte hittar svar på här kan alltid fråga oss om på chatten, telefon eller Mina sidor.

Bor du i ett HSB-hus? Vilken möjlighet har jag till a-kassa under coronakrisen? Ja, jag godkänner härmed att LO behandlar mina personuppgifter i enlighet med  Vilken möjlighet har jag till a-kassa under coronakrisen? Ja, jag godkänner härmed att LO behandlar mina personuppgifter i enlighet med  Alfa-kassan är ett komplement till de övriga a-kassorna i Sverige som är inriktade på bransch.

Seko a kassan mina sidor

Här hittar du mer information om vår e-tjänst Mina sidor. På Mina sidor kan du enkelt sköta dina a-kasseärenden dygnet runt, när det passar dig. Med Mina sidor kan du ansökan om ersättning på måndagen och få ersättningen utbetald redan på torsdagen samma vecka. Det gäller dig som får löpande ersättning från oss.

Dessa är närmare bestämt följande branscher: civil, energi, försvar, post, sjöfolk, tele, trafik, vård, eller väg och ban. Start / Förtroendevald / Medlemsvärvning / Allt om a-kassan / Så avslutar man medlemskapet Så avslutar man medlemskapet Det ska vara lätt att bli medlem hos oss i a-kassan men det ska också vara lätt att avsluta medlemskapet om man vill det. Det man dock måste tänka på är att det måste göras aktivt. Kontakta oss via Mina sidor Är du medlem i a-kassan kan du logga in på Mina sidor och ställa en fråga direkt till din handläggare. Logga in. Telefon: 010-19 89 000 Knappa in ditt personnummer alternativt identifiera dig med Bank-id så kopplas du till rätt handläggare SEKO a kassa varnar sina medlemmar.

Seko a kassan mina sidor

På Mina sidor fyller du i dina tidrapporter och skickar meddelanden till våra handläggare. Det är också till Mina sidor som vi på a-kassan skickar brev och meddelanden Då kan du logga in på Mina sidor och välja mellan olika smarta e-tjänster. Om du har en fråga som rör ditt ärende kan du skicka ett meddelande via Mina sidor. En handläggare kommer då … 2019-08-26 Du som är medlem i både a-kassan och fackförbundet Seko omfattas av Sekos inkomstförsäkring som kan ge dig mer i ersättning om du skulle bli arbetslös.
Fed rates 2021

Till vår webbplats · Bli medlem nu Mina sidor 020-678 000  Motpart är Arbetsgivarverket. Andra fackförbund som vi samförhandlar med är till exempel ST och SEKO.

Logga in med e-legitimation. Mina sidor.
Inköpssystem gu

Seko a kassan mina sidor






Stäng Avdelningar Mina sidor. Sök. Bli medlem · Medlemskapet · Det här ingår i ditt medlemskap! Frågor och svar · Försäkringar · Kollektivavtal · Fackliga 

För dig som vill söka ersättning från a-kassan, skicka in handlingar eller rapportera tid. Logga in på Mina Sidor.


Hur ska en acceleration utföras med ett minimum av bränsleförbrukning och avgasutsläpp

För dig som vill söka ersättning från a-kassan, skicka in handlingar eller rapportera tid. För dig som vill söka ersättning från a-kassan, skicka in handlingar eller rapportera tid. Logga in på Mina Sidor. Mitt medlemskap. För dig som är medlem och vill uppdatera dina uppgifter eller ändra betalningsmetod.

Här kan du gå en digital medlemsutbildning eller boosta hälsan med hälsoverktyget Prius Health.